Is het verstandig je website in meerdere talen aan te bieden?

Op een bepaald moment kom je op een punt dat je erover na gaat denken of je je website niet in meerdere talen aan zou moeten bieden. Met een website die je in meer talen kunt gebruiken vergroot je de kans dat je website meer onder de aandacht zal komen, ook bij mogelijke klanten in het buitenland. Aan het hebben van een meertalige website zitten dan ook voordelen vast/ Maar over welke voordelen heb je het dan precies?

Een grotere doelgroep kan bereikt worden

Als je website in meerdere talen te lezen is helpt dat om hoger naar voren te komen in de zoekmachines. Dit heeft er alles mee te maken dat ook in andere talen de veelgebruikte woorden terug zullen komen. Hierdoor komt jouw website vaker voor in de zoekresultaten.

Als je je doelgroep in zijn eigen taal aan weet te spreken zullen ze veel sneller kiezen om van jouw product of dienst gebruik te maken. Meer dan de helft van de bezoekers laten een website links liggen als deze niet in hun eigen taal te lezen is.

Een website in de taal die je spreek voelt meer vertrouwd aan als een website waarvan je niet alles kunt begrijpen wat er geschreven of uitgelegd staat. Ook is het makkelijker om op een website in je eigen taal de weg te vinden en je doel te bereiken.

Als je je website in meer talen aanbiedt heb je ook meer kans op bezoekers op je website. Voor buitenlandse websites wordt het ook aantrekkelijker om ook voor of over jouw website blogs te plaatsen.

Een groter gevoel van vertrouwen

Als je goed naar je eigen koopgedrag kijkt, dan koop jij ook veel liever op een website die in een taal is die je kan begrijpen. Als je in meer landen voet aan de grind wil krijgen dan is het belangrijk dat je een vertaling van de website hebt die in de taal is van het land van de herkomst van de mensen binnen je doelgroep. 

De gebruiksvriendelijkheid van je website wordt groter

Door meerdere talen te gebruiken op je website wordt je website gebruiksvriendelijker voor mensen uit het buitenland. Klanten begrijpen beter welke producten of diensten je aanbiedt en tegen welke voorwaarden.

Hierdoor is het mogelijk om veel sneller te vinden waar ze naar op zoek zijn. Het komt ook meer professioneel over naar de klanten toe en het is een manier waarmee je je kan onderscheiden ten opzichte van de concurrenten.

Met een meertalige website maak je het makkelijker voor de klant om voor jouw website te kiezen. Je doelgroep wordt hiermee ook een stuk groter met meerdere talen erop.